Rapportages over de aanlevering en verwerking van uw data



Rapportages over de aanlevering en verwerking van uw data
16-11-2016

Vrijgevestigde zorgaanbieders in de GGZ moeten vanaf 1 januari 2017 ROM-data aanleveren aan Stichting Benchmark GGZ (SBG). De stichting Vrijgevestigden ROMmen (SVR), opgericht door het NIP, LVVP en NVvP, maakt dit mogelijk.

Vanaf 1 oktober 2016 is SVR gereed om ROM-data te ontvangen en bij SBG aan te leveren. Het laatste kwartaal van 2016 wordt gebruikt als proefperiode voor de aanlevering van uw data en het testen van de centrale infrastructuur. De SBG-aanlevering start zodra uw softwareleverancier de koppeling met de SVR-applicatie heeft gerealiseerd en uw softwareleverancier uw toestemming heeft gekregen om data aan te leveren. Nog niet alle leveranciers zijn gestart met de voorbereidingen om data bij SVR aan te kunnen leveren, hierover leest u meer onderaan dit bericht.

Controleer uw SBG-aanlevering

Maandelijks wordt uw data door SVR verwerkt en aangeleverd bij SBG. Deze SBG-aanlevering bestaat uit data over een periode van drie maanden. SVR wil u graag in staat stellen zelf te controleren of uw SBG-aanlevering goed verloopt. Om die reden ontvangt u een e-mail met link naar het klantportaal waar u de volgende rapportages vindt: • Kwaliteitsrapportage Ingelezen Gegevens (maandelijks rond de 20e) • Kwaliteitsrapportage SBG-verwerking (maandelijks rond de 6e)

Maandelijks aanleveren van data over een periode van drie maanden houdt feitelijk in dat eenzelfde maand driemaal wordt aangeleverd. U heeft dus ruim twee maanden de tijd om eventuele aanpassingen te verwerken.

Kwaliteitsrapportage Ingelezen Gegevens

De ‘Kwaliteitsrapportage Ingelezen Gegevens’ ontvangt u zodra SVR uw ROM- en/of EPD-gegevens van de laatste aanlevering aan SVR heeft gecontroleerd, rond de 20e van de maand. De rapportage toont behandeltrajecten en metingen die niet aan de vereisten voldoen van de Minimale DataSet zoals vastgesteld door SBG. De rapportage geeft aan of u deze meldingen zelf kunt verhelpen. Zo kunt u ontbrekende velden, zoals opleidingsniveau of leefsituatie, aanvullen. De rapportage geeft ook een overzicht van uw ingelezen gegevens bij SVR. Bent u benieuwd hoe deze rapportage eruitziet? Bekijk dan hier een voorbeeld ‘Kwaliteitsrapportage Ingelezen Gegevens’.

Met behulp van deze rapportage kunt u uw gegevens aanpassen of wijzigen in uw ROM- of EPD-systeem. SVR ontvangt van uw leverancier de aangepaste gegevens en levert deze bij SBG aan. We raden u aan om maandelijks de meldingen bij te werken om van een goede SBG-aanlevering verzekerd te zijn.

Kwaliteitsrapportage SBG-verwerking

De ‘Kwaliteitsrapportage SBG-verwerking’ ontvangt u van SVR, na iedere SBG-aanlevering die SVR namens u doet. Dit is rond de 6e van de maand. Hierin vindt u alle gegevens over uw SBG-aanlevering op hoofdlijnen en op detailniveau. De rapportage toont ook meldingen over de kwaliteit van de bij SBG aangeleverde data. Bekijk hier een voorbeeld ‘Kwaliteitsrapportage SBG-verwerking’.

Let op! U ontvangt bovengenoemde rapportages pas zodra zowel uw ROM- als uw EPD-leverancier gereed is voor aanlevering aan SVR. Mocht dat nog niet het geval zijn, ontvangt u hier bericht van. U ontvangt alleen bericht wanneer u zich heeft geregistreerd bij SVR. Heeft u zich nog niet geregistreerd? Klik dan hier om het registratieproces te doorlopen.

Laatste leverancier aanleversessie op woensdag 23 november

In de afgelopen vier maanden heeft SVR en haar Trusted Third Party, InfinitCare, leveranciers op verschillende wijze ondersteund. Zo zijn er o.a. tweewekelijkse aanleversessies georganiseerd, waar op locatie de aandachtspunten van data-aanlevering zijn toegelicht. Een aantal EPD- en ROM-leveranciers heeft de koppeling met de SVR-applicatie reeds gerealiseerd, welke noodzakelijk is voor de aanlevering van data. En een aanzienlijk aantal leveranciers is momenteel nog druk bezig deze koppeling te realiseren. Op www.vrijgevestigde.nl/leveranciers vindt u de koppelstatus van uw leverancier(s). U kunt bij uw leveranciers(s) navragen wanneer zij gereed zijn.

Op woensdag 23 november wordt een laatste aanleversessie georganiseerd voor de leveranciers, die nog niet gestart zijn met de voorbereidingen. Deze leveranciers kunnen zich aanmelden op svr-leveranciers@infinitcare.nl. Mocht uw leverancier (één of beide) niet in het overzicht voorkomen, verzoek hen dan nadrukkelijk om naar deze bijeenkomst te gaan. Zodat u ook uw data vanaf 2017 kunt aanleveren. Na deze datum kunnen leveranciers alleen nog tegen betaling aansluiten aan de centrale infrastructuur van SVR.

Waar kan ik terecht als ik nog vragen heb?

Indien u vragen heeft kunt u bij ons altijd terecht. Isa, onze virtuele assistent, beantwoordt uw vragen. Mocht Isa uw vraag niet volledig kunnen beantwoorden, dan is onze servicedesk telefonisch (088-3450320) of via de chat bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur. Wilt u teruggebeld worden op een moment dat het u uitkomt? Laat dan een terugbelverzoek achter.



Terug