Registreer u nu bij het klantportaal van de Stichting Vrijgevestigden ROMmen!



Registreer u nu bij het klantportaal van de Stichting Vrijgevestigden ROMmen!
01-08-2016

Het klantportaal van de Stichting Vrijgevestigden ROMmen (SVR) is dé centrale plek voor uw (verplichte) aanlevering van ROM-data aan de Stichting Benchmark GGZ (SBG). Het klantportaal van de SVR is al enige tijd open voor (het beantwoorden van) al uw vragen.

Om uw data vanaf 1 oktober 2016 aan SBG ook daadwerkelijk te kunnen aanleveren dient u zich nu bij het klantportaal van de SVR te registreren. Dat kan vanaf vandaag!

Let op, een eventueel eerdere registratie bij de Stichting Benchmark GGZ (SBG) leidt niet automatisch tot een registratie bij het klantportaal van de SVR. U dient zich hier opnieuw te registreren. Bewaar de documentatie zorgvuldig voor uw externe verplichtingen. Registratie bij het klantportaal van de SVR is noodzakelijk voor de aanlevering van uw ROM-data aan SBG.

Hoe kan ik mij registreren? U kunt zich online registreren in een aantal korte stappen.

  • Na het invullen van uw gegevens (NAW, AGB-code en VECOZO nummer) ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink.
  • Door op de bevestigingslink te klikken bevestigt u uw registratie bij het klantportaal.
  • Vervolgens valideren wij uw gegevens. Na een succesvolle validatie stelt u een eigen wachtwoord in voor uw account. Mocht u de melding krijgen dat de validatie van uw gegevens onverhoopt niet gelukt is, dan neemt één van onze medewerkers contact met u op.
  • Geef aan met welke leverancier(s) u werkt. Staat uw leverancier niet in de lijst? Vul dan de gegevens van uw softwareleverancier in zodat wij contact op kunnen nemen om hen te instrueren.
  • Tenslotte kunt u uw registratie afronden door aan te geven dat u akkoord gaat met de twee contracten van de SVR. Deze contracten kunt u via het klantportaal downloaden en bekijken.

**Welke contracten worden in het klantportaal afgesloten? ** Bij uw registratie dient u akkoord te gaan met twee contracten.

  • De overeenkomst met de SVR, waarin u als vrijgevestigde opdracht geeft aan de SVR tot het (laten) aanleveren van uw ROM-data aan de SBG.
  • Een bewerkersovereenkomst met de SVR waarin vastgelegd wordt hoe de SVR omgaat met de bewerking van uw ROM-data. U kunt beide overeenkomsten downloaden tijdens het registratieproces. De overeenkomsten zijn opgesteld in overleg met de beroepsverenigingen NIP, LVVP en NVvP en getoetst op de in de GGZ geldende normen voor bescherming van persoonsgegevens.

Zijn mijn ROM- en EPD-leverancier al aangesloten op de centrale infrastructuur? De meeste leveranciers zijn op de hoogte gebracht over het verloop van de SBG-aanlevering voor vrijgevestigden, en zijn bereid om de aansluiting met de SVR te realiseren. Bij registratie op het klantportaal ziet u direct de status van uw eigen ROM- en EPD-leverancier. De Minimale Dataset (MDS) beschrijft welke gegevens benodigd zijn voor aanlevering van ROM-data aan SBG. Bepaalde gegevens (trajectinformatie en enkele geanonimiseerde patiëntkenmerken) worden aangeleverd vanuit het EPD. Vanaf 1 oktober start de SVR de verwerking van de data van aangesloten leveranciers.

Wat kan ik nog meer doen in het klantportaal van de SVR? U kunt nu terecht in het klantportaal voor registratie en antwoord op uw vragen. Vanaf 1 oktober 2016 kunt u bij het klantportaal ook terecht voor:

  • Het inzien van de status van uw aanlevering
  • Het bekijken van validatierapporten van uw ROM-data
  • het inzien van rapporten over de aan te leveren data.


Terug